2013. november 15., péntek

Time to Change - 1. rész

Sziasztok! :)

Megérkeztem a beígért novella első részével. Igazából sokáig nem tudtam eldönteni, hogy valóban Fernando-e a főszereplő, mert bár először is neki szántam a "szerepet", úgy éreztem, nem illik hozzá. És igazából, mint jó szokásom,én egyáltalán nem vagyok elégedett ezzel az írásommal. Valahogy nem érzem úgy, hogy ez jól sikerült volt :( Remélem, Ti másképp látjátok!
A novella két vagy három részes lesz egyébként. Eredetileg kettőre terveztem, de most, mikor átolvastam az első részt, eszembe jutott még valami, ami kimaradt, így lehet, hogy kibővítem majd. (Aztán a végén kisregénnyé változik... :D)


°-°-°-°

Time to Change
1. rész
Tudjátok, milyen az, mikor senki nem vár otthon? Mikor hazaérsz egy jól sikerült dolgozat után, elmesélnéd valakinek, vagy valaki megbántott, és legszívesebben sírnál, de nincs senki, aki meghallgasson. Én tudom, milyen. Engem tizenöt éves korom óta nem vár haza senki. A szüleim ekkor haltak meg. Autóbaleset. Egy részeg sofőr. A szokásos képlet. A nővérem éppen tizennyolc volt. Munkát kellett vállalnia, ami azt illeti, rögtön kettőt is, ha azt akarta, hogy vele maradhassak én és a húgom is. Márpedig ő azt akarta. Soha nem adott volna intézetbe minket. Ő akart felnevelni. De így sem láttam soha. A rengeteg munka miatt rendszerint csak éjjel ért haza, hajnalban pedig már indult is tovább. Szerettem volna, ha több ideje van rám, persze, hogy szerettem volna. De sosem panaszkodtam. Nem mondtam, hogy jöjjön haza hamarabb, nem sírtam, hogy magamnak kell takarítanom és főznöm. Legalább volt otthonom. És volt valakim.

Nora Torres
Ahogy erre a kislányra nézek, egyetlen gondolat jár a fejemben. Miért kell neki már órák óta kettesben lennie velem, miközben a többi gyereket már rég elvitték a szülei? Tudom, mennyire fél. Látom, a szemében, hogy meg van rémülve. Csendes, alig beszél, látszólag elmélyülten játszik a babákkal a szőnyegen és nem panaszkodik, de percenként az ajtó felé pillant. Fél, hogy a szülei egyszerűen megfeledkeztek róla, és soha többé nem bukkannak fel. Mi mást is gondolhatna? Hiszen immár három teljes órája itt van velem, egy nénivel, akit még csak ma látott először. Számára én csak egy idegen vagyok. Próbálok vele beszélgetni, én is odakuporodok mellé a földre, de csupán egy-egy szót kapok válaszként.
Dühös vagyok a kislány szüleire. Felelőtlenek. Szerintem fogalmuk sincs róla, egy gyereknek mekkora szüksége van rájuk. Bele sem gondolnak, hogy a lányuknak ők jelentik a világ közepét, hogy számít rájuk, ők az egyetlenek, akikre mindig számít. Én nem voltam már kisgyerek, mikor anya és apa elhagytak, de emlékszem még, mennyire vártam napokig, sőt hónapokig, hogy egyszer csak felbukkannak. Nem hittem el, hogy meghaltak. Azt hittem, csak nyaralni mentek, és vissza fognak jönni. Tudom, ostoba gondolat egy tizenöt éves lánytól. De az ember logikát keres. Mindig és mindenben. Akkor is, ha valami egyáltalán nem logikus. Akkor is, ha valaminek nincs értelme.

Az óvoda ajtaja hirtelen kivágódik, és egy kapucnis férfi siet be rajta bőrig ázva. Annyira lekötötte gondolataimat a kislány és a múlt, hogy észre sem vettem, mikor kezdett esni.
Én ugyan nem látom az érkező férfi arcát, a kislány azonban felpattan a földről, és a babákkal vagy velem mit sem törődve, azonnal szalad felé. Szemei csillognak a boldogságtól, és ez egy pillanatra engem is mosolygásra késztet. De csak egy pillanatra. A következőben már én is feltápászkodom, és esélyt sem adva az idegennek a magyarázkodásra, azonnal nekiállok a sárga földig lehordani, amiért így megfeledkezett a saját gyerekéről.
- Örülnék, ha legközelebb szólna, ha késik, mert ez a szegény kislány… - Bár dühöm nem szállt el, nem tudom befejezni a mondatot. A férfi letéve kislányát a földre, leveszi fejéről a kapucnit, rám emeli tekintetét, én pedig lefagyok. Azt hiszem, még a szám is tátva marad döbbenetemben.
- Elnézést, hölgyem. Többé nem fordul elő. Többnyire a feleségem jön érte, ez kivételes eset volt – magyarázza angolul, azonban mikor nem kap választ, csupán egymástól elvált ajkakat, és hitetlen tekintetet, inkább máshogy folytatja. Nagyképűen. Már nem egyszerű apa, aki magyarázkodni kényszerül egy óvónő előtt. Most már sokkal inkább egy népszerű focista.  – Bemutatkoznék, de maga nyilvánvalóan tudja, ki vagyok.
- Istenem, te semmit nem változtál – nevetek fel kínomban, és észre sem veszem, hogy nem ugyanazon a nyelven szólok hozzá, mint ő hozzám.
- Tessék? – kérdez vissza értetlenül, ezúttal már ő is spanyolul. Nem lep meg, hogy fogalma sincs, miről beszélek. Mindig is ilyen volt.
Válasz helyett, felé nyújtom jobb kezem, és bemutatkozom.
- Lina Moreno. – A férfi nem mond semmit, csupán elfogadja a kézfogást, de a szemében látom, hogy még mindig nem egészen tiszta a kép. – Vicky a húgom – teszem hozzá, és bár nem mond semmit, látom, ahogy elméjét elárasztják az emlékek.
Fernando Torres
- Kicsim, ha kiszaladsz az óvoda elé, ott vár Juan bácsi – mosolyog rá kislányára, mire ő se szó, se beszéd, rohanni kezd kifelé. Nagyon remélem, hogy ez a bizonyos Juan bácsi valóban ott vár rá, és nem csak egyedül fog álldogálni az utcán az apjára várva.
- Megváltoztál – mondja mintegy magyarázatképp, mikor az ajtó becsukódik lánya mögött.
- Ne etess már, Fernando, könyörgöm! Ha semmit nem változtam volna, akkor sem ismernél meg. Ugyan már, hiszen egy osztályba jártunk négy évig, de még a nevemre sem emlékeztél – felelem. Nem vagyok rá mérges emiatt, de még csak meg sem lep a dolog. Mindannyian szürke kisegerek voltunk hozzá képest, és ezt ő is nagyon jól tudta. Nem foglalkozott velünk, észre sem vett. Nem hiszem, hogy valaha is tudatosult benne, mások is járnak abba az osztályba rajta kívül. – És csak hogy befejezzem, amit az előbb elkezdtem, a kislányod egyedül volt órákon át, és félt. Nem érdekel, mi jött közbe neked vagy a feleségednek. Engem csak egy dolog érdekel: ne forduljon elő többet.
- Hogy van Vicky? – Remek, mintha a falnak beszélnék. Azt hinné az ember, hogy ha valaki, legalább a saját gyereke érdekli, de szerintem mióta a húgom nevét kiejtettem a számon, semmi mást nem hallott meg. Ez mindig is így volt. Minkét fél részéről.
- Nem tudom – mondom meg az igazat, pedig egyáltalán nem akarom. Hiszen már semmi köze hozzá. Semmi köze a családomhoz.

Hármunk közül mindig is Vicky volt a lázadó. Julia, a nővérünk mindent megtett, hogy semmiben ne szenvedjünk hiányt, neki fel kellett nőnie abban a pillanatban, hogy magunkra maradtunk. Én láttam ezt, és megértettem, próbáltam minél kevesebb gondot okozni neki, de Vicky a maga alig tizenhárom évével ezt akkor még nem fogta fel. Ő csak azt látta, hogy vele senkinek nincs ideje foglalkozni. Ki akart törni innen bármi áron. Borzasztóan megváltozott. Bulizni járt, erősen sminkelte magát és folyton idősebb fiúkkal lógott. Mint Fernando. Hogy őszinte legyek, ők ketten igazán megérdemelték egymást. Mindketten csak a saját kis világukkal foglalkoztak, egyiküket sem érdekelte, hogy mi zajlik körülötte. Rossz hatással voltak egymásra, ezt még a vak is látta, de egyiküket sem érdekelte a „papolás”. Azt hittük, őket erőszakkal sem lehet szétválasztani. De végül Fernando focista karrierje – Ollala erőteljes ráhatásával – mégis megtette. És bár Vicky ettől csak még dühösebb lett, mindannyian megkönnyebbültünk.

- Nem érsz rá valamikor egy kávéra? – kérdezi végül a focista, én pedig hirtelen azt sem tudom, melyik univerzumba csöppentem. Évekig játszotta a se veled, se nélküled színdarabot a húgommal, de rólam soha még csak tudomást sem vett.
- Ráérni épp ráérnék, ha nem kéne minden délután plusz három órát itt töltenem egy-egy itt felejtett gyerekkel. De eszemben sincs veled kávézni, Fernando – közlöm végül. – Most pedig, ha megbocsátasz, összepakolnék. – Szavaimnak nyomatékot adva, el is indulok vissza a terembe, és a szétszórt játékokat, zsírkrétákat, poharakat igyekszem elrámolni. Néhány másodperccel később pedig már csak a bejárati ajtó csukódását hallom a hátam mögül.
°-°-°-°

Egy dologban igaza volt Fernandonak. Sokat változtam a gimnázium óta. Testvéreim közül mindig is én voltam a legcsendesebb. Én mindig minden helyzetbe beletörődtem. Tanultam, ahogy tőlem tellett, igyekeztem mindig a legjobb formámat hozni, és egy szavam sem volt, ha valaki mégis jobb volt nálam. Nem emeltem hangot, ha valaki igazságtalan volt velem, nem álltam ki magamért. Hagytam, hogy bárki eltaposson.
Juliának, a nővéremnek viszont muszáj volt kiállnia magáért, különben mindkettőnket elvettek volna tőle. Bizony át kellett vennie anyánk helyét, még akkor is, ha neki legalább annyira hiányzott, mint nekünk. Ő nem tudott továbbtanulni. Éppen gólya volt az egyetemen, mikor a baleset történt, így gyógytornász pályafutása idejekorán félbe szakadt. Azért azonban mindent megtett, hogy én és Vicky egyetemre mehessünk. És én mentem is. Óvónőnek az ország másik végébe. Nem véletlenül. Önállóságot akartam tanulni. Már csak azért is, hogy végre Julia is élhessen. Hiszen akkor még mindig csak huszonegy éves volt…!

Az egyetem azonban megváltoztatott. Már nem volt mellettem a nővérem, aki megvívta a csatáimat helyettem, és nem volt ott a húgom sem, aki mellett észrevétlen lennék. Csak én voltam. Egyedül én.
A kollégiumi szobatársam egy borzasztó önző lány volt. Kezdetben minden estémet a folyosón töltöttem, mert ő mindig az éppen aktuális pasiját szédítette odabent. Hónapok teltek így el. Egyik este azonban, míg én az ajtóval szemben ültem, hátamat a falnak vetve, és olvasva az éppen aktuális regényt, ami a kezembe akadt, valaki egyszerűen csak leült mellém. Garrett, egy angol srác. Majdnem egész éjszaka ott volt mellettem, és szóval tartott. Sok mindenről beszélgettünk. Elmesélte, hogy került ilyen messzire otthonról, és ő volt az első – és majdnem egyetlen – egész egyetemi pályafutásom során, akinek én is elmeséltem mindent. Pedig alig ismertem.
Garrett sok mindenre megtanított. Főleg miatta, vagy inkább érte változtam meg. Másnap este, nem foglalkozva Lisa legújabb hódításával, kérdés nélkül nyitottam be a szobába. Elvégre a saját szobámról volt szó …! Ő persze kiabált, hogy menjek ki, de én csak leültem az ágyamra a könyvemmel a kezemben, és bár a szívem hevesen vert, és rettentően féltem, mi lesz ennek a vége, minden erőmmel igyekeztem úgy tenni, mintha nem érdekelne a visítozása. Egy idő után pedig már tényleg nem is érdekelt. Nem lettünk barátok az évek során, de kölcsönösen elviseltük egymást.
°-°-°-°

Mivel az új lakásomba még mindig nem sikerült bekötni az internetet, fogom magam délelőtt
tizenegykor, és a laptopom társaságában beülök a szomszéd ház aljában lévő cukrászdába. Megírom a nővéremnek, aki már négy üzenetet is küldött, hogy minden rendben ment a költözéssel és az új munkahelyem is szuper, megnyugtatom, hogy semmi bajom nem lesz, és vigyázok magamra. Sorra felelek minden kérdésére. Mikor megyek haza, hallottam-e a húgomról mostanában… A mesélésből csupán Fernandot felejtem ki. Ha van ember, aki nálam jobban ellenezte a Vickyvel való kapcsolatát, akkor az Julia. Semmi szükség rá, hogy tudjon róla, hogy a lánya a csoportomban van. Csak felhúzná magát, tudom, ismerem.
Cappuccinomat kortyolgatva bámulom a monitort, és nem foglalkozom szomszéd asztalnál vitatkozó párral vagy a síró kisgyerekkel a sarokban. Azt sem veszem észre, hogy négy férfi lép a kávézóba, csupán akkor kapom fel a fejem, mikor egyikük helyet foglal velem szemben.
- Elnézést, de… – Már épp azon vagyok, hogy rászóljak, mikor észreveszem, hogy kivel hozott össze a sors ismét.
Sors. Na, persze…
- Mit keresel itt? – csúszik ki végül a kérdés a számon, pedig ennél jóval udvariasabbra terveztem a dolgot. De azt hiszem, ha róla van szó, még mindig jó nagy adag düh munkál bennem. Elvégre is elvesztettem a húgomat. Miatta.
- Pár csapattársammal jöttem – mutat egy távolabbi asztal felé, ahol a maradék három férfi foglal helyett, akik még csak leplezni sem próbálják, hogy éppen rólunk beszélnek, fél szemmel pedig még azt is észreveszem, hogy egy másik asztalnál ülő fiatal lány minket fényképez a telefonjával.
- A feleséged biztosan örülni fog, ha meglátja azokat a képeket – morgom, majd újabbat kortyolok italomból.

Ollala mindig is kettős érzéseket váltott ki belőlem. Egy részről főleg neki volt köszönhető, hogy Vicky és Fernando szakítottak negyvenharmadszor is, és azt gondolhatná mindenki, hogy én ennek örültem. Így is volt. De a húgom nem lett könnyebbek kezelhető, nem lett kevésbé lázadó ettől, sőt minden csak Fernando távozásával vált igazán rosszá. Mindig is azt hittük, ő volt rá rossz hatással, de akkor először eszembe jutott az is, hogy talán éppen fordítva volt. Talán éppen Vicky rántotta őt magával. Ollala viszont egy tipikus jó kislány volt. Legalábbis annak mutatta magát. Mindenkivel kedvesen bánt, mindenki szerette. És mindig elérte, amit akart. Amilyen naivnak látszott, olyan számító is tudott lenni. Látszólag csak Fernando jó barátjaként viselkedett, valójában azonban nem egyszer hallottam, mikor arról beszélt, hogy Vicky csak visszahúzza őt a profi karriertől.

- Őt már rég nem érdekli, mit csinálok – felel vállat rántva, és közben nem szégyelli megbámulni az asztal mellett elsiető húsz év körüli lányt.
- Tudod, furcsa. Itt vannak ezek a cikkek az interneten rólad, és egytől egyig mind téged tart az egyik legvisszafogottabb, legszerényebb játékosnak. Csak tudnám, mikor lettél ennyire jó színész…
Lecsukom laptopom tetején, és a focista arcát figyelve, próbálom megfejteni azt a rejtélyt, amit a szemében látok. Tekintete pillanatok alatt tud megváltozni, akárcsak hanglejtése és testtartása. Egyik pillanatban ő a sztár, pontosan tudja, hogy mindenki őt bámulja, a másik pillanatban viszont egy átlagos férfit látok, akinek egyáltalán semmi kedve nincs folyton a reflektorfényben lenni.
 - Mi történt vele? – kérdezi meg hirtelen, mit sem törődve azzal, amit korábban mondtam.
Nem válaszolok, nem akarok válaszolni.
- Kérlek – nyögi halkan. – Tudnom kell. – Könyörög. Tényleg könyörög.
- Amint betöltötte a tizennyolcat, megszökött. De én akkor már nem laktam otthon, alig találkoztunk. Annyit tudok, hogy miután szakítottatok drogozni kezdett, nagyon sokat ivott, és nem érettségizett le. Egyik nap Julia zokogva hívott fel, hogy egy cetlit talált az ágyán Vicky írásával, hogy „Elmentem. Ne keress!”. Persze kerestük. Mi is, a rendőrség is, de azóta nem látta egyikünk sem – fejezem be a történetet. – Mindent tudsz. Most boldog vagy…?
- Sajnálom – feleli Fernando, bennem pedig elpattan valami.
- Nem igaz. Nem sajnálod. Téged senki és semmi más nem érdekel, csak önmagad. Nem foglalkoztál azzal, hogy Vicky egyre lejjebb csúszik, nem érdekelt, hogy még csak tizenhárom éves volt, mikor találkoztatok. Szerintem fel sem fogtad, min ment keresztül, csak egy csaj volt, akivel szórakozhattál – borítom rá egyszerre minden dühömet, ami Vicky eltűnése óta egyre csak gyűlt bennem. Valahányszor megláttam a focista képét az újságban, legszívesebben széttéptem és elégettem volna. Valójában volt, hogy meg is tettem. – Istenem, Fernando, te bárkit megkaphattál volna. Miért pont ő…?
Nem kapok választ, az egyik csapattársa odajön hozzánk, és közli vele, hogy indulni kéne, mire Fernando szó nélkül feláll, odavet egy laza hellót, és lelép.
°-°-°-°

Hetekig nem látom Fernandot. Ahogy azt ő is mondta, Ollala jön Noráért minden délután. Ő bezzeg felismer. Köszön, udvariasan elmondja, hogy örül egy ismerős arcnak, hogy végre valakihez spanyolul szólhat, ám ebben ki is merülnek beszélgetéseink. Egy iskolába jártunk, de sosem voltunk barátnők, két szónál többet igazából nem is nagyon szóltunk egymáshoz. Miért változott volna bármi is? Csak mert én egykor hittem benne? Ugyan már…
A héten délelőttös vagyok. Megsürgettem az internetszolgáltatót, hogy lehetőleg minél kevesebbre redukáljam a focistával való találkozás lehetőségét, így mostanra már otthon élvezhetem a gépem adta lehetőségeket. Végül tegnap vagy tegnapelőtt elmondtam Juliának, hogy múltkor gyakorlatilag Fernando fejére öntöttem az elmúlt néhány évemet a kávézóban, de természetesen a kettős érzéseimről, és kételyeimről vele kapcsolatban inkább nem tettem említést. Nővérem erre csak annyit mondott, hogy „az a srác egy köcsög, megérdemelte”. Azonban bennem valami megváltozott akkor, ott a kávézóban. Már nem vagyok benne egészen biztos, hogy igaza van.

Valaki kopog, és már le is teszem az ölemből laptopomat, és indulok a bejárat felé, mikor az illető újra türelmetlenül kezdi verni az ajtót.
- Nyugalom, megyek már! – kiabálok ki angolul. Valamelyik szomszédra tippelek, biztos elment az internet vagy a TV a lakásában. Ez gyakran előfordul ezen a környéken. De tévedek. Ahogy kinyitom az ajtót, Fernando azonnal besiet mellettem. Nem köszön, nem ad magyarázatot, csak beront a lakásomba. Még azt sem tudom, hogy szerezte meg a címemet…!
Az órára pillantok. Délután fél6. Nagyjából most kéne megérkeznie a valakinek Noráért.
- Megtaláltam – mondja Fernando végül. – Vickyt – teszi még hozzá teljesen feleslegesen.
- Mi? Hogyan? – értetlenkedek. Nem fogom fel, amit mond. Mikor a rendőrség nem talált semmit, azt mondta az egyik nyomozó, hogy el kellene fogadnunk, hogy lehet, hogy Vicky már meghalt. Hiszen nem lenne meglepő annak fényében, milyen életet élt az eltűnése előtt. Felpofoztam a nyomozót, de napokkal, hónapokkal később már nem tűnt olyan lehetetlennek a dolog. Kezdtem elhinni. És mostanra már szinte el is fogadtam, hogy soha többé nem látom majd a húgomat.
Erre ideállít Fernando, és azt mondja, él. Mozdulni sem bírok, megbénítanak az érzések.
Lina Moreno
- Felbéreltem egy magánnyomozót miután beszéltünk. És megtalálta. Németországban van – hadarja el gyorsan. – Most Emma Lindberg néven él Münchenben.
- És jól van? Mit csinál? – kérdezem.
- Azt nem tudom. Nézd, én jövő héten utazom Münchenbe a csapattal, és talán velem jöhetnél – mondja ki végül azt, amiért valójában idejött.
A szemében jutatok biztosíték után, csak hogy lássam, igazat mond. Mert nem hiszem el. Nem hiszem el, hogy ezt megtette. Hogy megtalálta.
- Velem kéne jönnöd – folytatja Fernando, mikor nem kap választ tőlem. – Tudom, hogy nem kedvelsz, sőt… És tudom, hogy tettem eleget azért, hogy ezt kiérdemeljem, de kérlek, higgy nekem! Vicky Münchenben van. Láthatod a saját szemeddel.
Könnybe lábad a szemem, kábán bólogatok, másra most nem futja az erőmből. Bármit mondanék is, ostobaság lenne. Egy köszönöm egyáltalán nem tudná kifejezni, amit valójában érzek. Szívem szerint Fernando nyakába borulva zokognék a boldogságtól, de ehelyett csak bámulom tekintetét, és meglátom benne azt, amit kerestem. A választ. A választ arra, mégis mit látott benne a húgom.

2 megjegyzés:

  1. Szia Tina! :)
    Ígértem neked, hogy ma írok véleményt, és itt is vagyok, betartom a szavamat. Nagyon tetszik már most a novellád, olyan egyedi, és te is remekül írsz, teljesen átélem az egészet, mintha én is ott lennék. :)
    Megértem Linát, hogy haragudott a kislány szüleire, hiszen arra nincs mentség, ha megfeledkeznek róla. Magamról tudom, milyen érzés az, amikor várod a szüleidet órák óta, miközben a többieket már régen hazavitték, és te még mindig ott vagy. Egyre jobban félsz, hogy nem jönnek már érted soha többé, főleg egy Nora korabeli kislány esetében hagy nagy nyomot az ilyen.
    Valamiért éreztem, hogy Linának több oka van haragudni a focistára, mint az, hogy több órát késett, és nagyon megleptél, de nagyon tetszett is. Nagyon kíváncsi vagyok a múltra, hogy pontosan mi történt Fernando és Vicky között, amiért a lány eltűnt, remélem kapunk majd egy kicsi betekintést abba is. :)
    Nagyon tetszett, ahogy bemutattad, hogy kiknek milyen szerepe van Lina életében. A rész végével pedig nagyon felkeltetted az érdeklődésemet. Nagyon örülök, hogy sikerült megtalálnia a focistának Vicky-t, viszont nagyon kíváncsi leszek a testvérek találkozására. Valamiért úgy érzem nem lesz zökkenőmentes a dolog. Mindenesetre alig várom, hogy olvashassam a folytatást! :)
    Puszillak,
    Nomi

    VálaszTörlés
  2. Szia Tina! :)
    Sajnos csak most jutott időm ara, hogy eljussak a komizásig, de megígértem, és betartom a szavamat. Nagyon kevesen írnak kedvenc csatárommal, így mikor láttam, hogy ki a főszereplő, egyből megörültem. Nagyon megfogott a novellád, minden sorát imádtam. Olyan stílust képviselsz, ami nem mindennapi. Akárhányszor belekezdek egy-egy részed olvasásába, nem bírom abbahagyni, míg véget nem ér. Egyszerűen a hatása alá kerülök, de nem bánom, mert szeretem, ahogy írsz.
    Izgalmas alapsztorit olvashattunk. Tökéletesen indítottad az elejét. Egy óvónő szempontjából szerintem természetes, hogy haragudott a kislány szüleire, hiszen arra tényleg nincs mentség, hogy ott hagyják/elfelejtik a gyermeküket. Norának is borzalmas érzés lehetett, bár szerencsére én nem tudom milyen érzés, emlékszem értem a dédimamám jött mindennap az óvodába.
    Ó, érdekes ez a kapcsolat Lina és Nando között. Van valami titokzatos, és furcsa dolog benne, de ez nem feltétlenül rossz, sőt! Nem tudtam eldönteni, hogy most melyikük mit is érez, vagy akar.
    Vicky és Fernando párosa is millió kérdést vet fel. Vajon mi történhetett a múltban? Nagyon kíváncsi vagyok!
    A leíró részeket is nagyon szerettem, jó volt belelátni a dolgokba, és a múlt egy részébe. Várom már, hogy mi fog történni Nemétországban. Személy szerint én nem várok egyből összeborulást...
    Nagyon várom a novella folytatását, na meg persze a Run Away-t is.
    Puszillak,
    Vivian

    VálaszTörlés